• Vivian le Clercq

ROADTRIP: TENERIFE

Het eerste wat ik dacht toen mijn ouders vertelde dat we naar Tenerife gingen (omdat zij 40 jaar getrouwd waren, gingen we met het hele gezin op vakantie), was ''Hmm.. Dat is toch alleen maar een eiland wat vol gebouwd staat met All-In resorts en niet veel te beleven?''

Ik hou er altijd van om tijdens een reis zo veel mogelijk uit het land te halen namelijk.

Ik had het dus he-le-maal mis!

Natuurzwembaden, Charco del Viento

Natuurlijk, die resorts waren er zeker! Maar Tenerife heeft dus óh zo veel meer te bieden.

Zelf sliepen wij in een huisje met zijn allen. Niet heel design-ish of dergelijk, maar wel mega gezellig!

Mijn grootste tip voor een vakantie naar dit heerlijke eiland: Huur een auto!

De eerste dag zijn wij rond gaan rijden rondom Costa Adeje en al snel zag je hoe kleurrijk Tenerife is en wat een prachtige stranden er zijn.

De avond valt in Tenerife

En dat betekend dat er tijd is om lekker langs het strand te wandelen en wat te gaan eten.

Tenerife heeft erg lange boulevards waar je overheen kan wandelen en bijna elke avond zijn de kleuren in de lucht prachtig om te zien!

We zijn gaan eten bij Lucky 7's. Daar serveren ze gewoon super lekkere burgers én kijk je uit over het strand! Ze hebben uitgebreide (vegan) burger menu's met een Mexicaanse smaak.

Mocht je nou niet van hamburgers houden, zijn er ook Taco's, nacho's of fajita's en hele fijne bij gerechten.

Lucky 7's

Lucky 7's Bar and Burgers

Av. la Habana 5a

38650 Arona, Santa Cruz de Tenerife, Spanje

Natuurzwembaden

De volgende dag zijn we met de auto op zoek gegaan naar natuurzwembaden. Natuurzwembaden, I love it! Deze zoutwaterbaden, die je voornamelijk aan de oostkust van het eiland vindt, zijn de ideale plek om veilig te genieten in zeewater.

Een deel van de natuurzwembaden op Tenerife is handmatig aangelegd. Deze zijn ontstaan uit het feit dat aan sommige stranden de stroming te sterk is om de zee in te gaan. Door het aanleggen van zoutwaterbaden kan je op een veilige manier toch van de zee genieten.

Piscinas Natural del Caletón is een uitzondering hierop. De inhammen in de open zee, die je nabij het authentieke dorpje Garachio vindt, zijn op een natuurlijke wijze ontstaan uit pure lava na een vulkaanuitbarsting in 1706. Via trappetjes (dat is dan wel aangelegd) kan je de rustige plassen ingaan en op de rotsen rondom kun je jouw handdoek uitvouwen.

Via een mooie wandelroute langs de kust kom je aan bij het met zoutwater gevulde rotszwembad.

Een kleine tip; trek wel de juiste schoenen aan en laat slippertjes maar even achterwege. De rotsen kunnen namelijk behoorlijk glad zijn.

Een stuk verder rijden lag Charco del Viento. Dit waren kleine poeltjes die gevuld werden door de ruige zee die tegen de rosten omhoog komt. Door de zon zijn ze ook heerlijk verwarmd. Ik vond dit wel de meest bijzondere locatie van het hele eiland!

Even terug over die zonsondergang..

Zoals ik eerder vertelde, zijn de zonsondergangen op Tenerife echt prachtig. In de avond liepen we richting het restaurant over de boulevard en er was een man hele grote bellen aan het blazen. En nét op het moment dat we foto's aan het maken waren van de zon, hadden we een soort eclips, maar dan met een luchtbel..

Anyway, terug naar het eten, want daar waren we onderweg naar toe.

Sushi Amore. Het smaakte beter dan dat het klinkt!

Sushi Amore is een klein Japans (niet All-In!) restaurant met super verse (ook glutenvrije) sushi, salades, tempura en de wasabi was zó vers (niet van die aangedikte pasta dus), dat ik traan ogen kreeg van de pittigheid!

Er waren hele fijne smaak combinaties en het personeel was echt heel vriendelijk.

Kortom, goed Japans bier en prima sushi!

Sushi Amore

Av. Antonio Dominguez 9

38660 Playa de la Américas, Santa Cruz Tenerife

www.sushiamore.com

De volgende dag hebben we eigenlijk alleen maar héérlijk op het strand gelegen! Want ja, daar ga je natuurlijk ook een beetje voor naar de Canarische eilanden. Er komen af en toe mannen langs die erg hard in het Spaans schreeuwen of je een meloen of ananas lust. Mega irritant. Maar wel lekker in 35 graden. Doe er maar 1 dan.

De bergen in

Als je dan tóch die auto hebt gehuurd, ga dan zéker naar Nationale Park de Teide. Het is het grootste park van de Canarische Eilanden en eigenlijk een soort van verplichte excursie op de agenda van wie Tenerife bezoekt.

Het Nationale Park de Teide is een waar natuurwonder. In tegenstelling tot vele andere wereldwonderen is het gemakkelijk toegankelijk en gemakkelijk bereikbaar vanuit tal van Europese landen. De vulkanen, kraters, kraterpijpen en lavastromen vormen indrukwekkende en kleurrijke formaties die worden overschaduwd door de 3718 m hoge Teide. De hele route naar de Teide was erg bijzonder.

Je waant je bijna op de maan. Het letterlijke hoogtepunt is de zes uur durende beklimming van de top van de Teide. Dit kan echter officieel alleen met toestemming van de parkdirectie in Santa Cruz, die de gevoelige natuur in het bovenste deel van de Teide wil beschermen. Ga voor deze trip goed voorbereid op pad, want op hoogtes boven de 1500 meter is het ‘s winters koud en ’s zomers fris. Trek stevige wandelschoenen aan en neem warme kleding mee.

Zelf zijn we met een kabelbaan naar boven gegaan en het was prima te doen qua drukte. Het uitzicht was onwijs indrukwekkend!

Terug naar Tenerife?

Wat deze reis uiteindelijk ook zo bijzonder maakte, is dat we met het gezin op reis waren. Ook was ik echt verrast door het eiland. Zo veel mooie natuur, dat had ik niet verwacht. Ik zou in de toekomst ook echt nog een keer terug willen.

That’s all!

Vergeet niet een hartje te geven op de terug weg :)

ABOUT & CONTACT

WELKOM OP VIVIANLECLERCQ.COM

Een site boordevol fijne tips vanuit mijn citytrips, roadtrips en hotspots in Nederland. Eten, drinken, waar te verblijven, toffe winkels, to do's en nog veel meer...